ENGLISH |
Anläßlich der Vernissage wurden die bislang entstandenen Module (Stücke, Skizzen, Klangideen) vorgestellt, sowie ein Zeitrahmen der Klanginstallation präsentiert. | |
1 the lamb dream | miles&emily in the streets of new york 1'10"; von Rupert Huber (siehe Note 1) |
2 ambient miles (diebstahl) | Miles, Sam, Rupert ca. 6'; von Sam Auinger und Rupert Huber |
3 fuckdub | Tosca featuring Miles 4'; von R. Dorfmeister und R. Huber (wird teilweise, in Form von Beats zB verwendet; modular eben - auch im horizontalen Sinn) |
4 Dr. Schröder | Rupert, Julia und TV 2' 20"; von Julia Zdarsky und Rupert Huber |
5 DummkopfLoop | Rupert, Julia und TV 2' 20"; von Rupert Huber unter Teilnahme von Julia Zdarsky |
6 milesbeat | Miles, Itchni und The Harpchoir 2' 32"; von Rupert Huber |
7 the postgirl | Itchni, Miles und The Tosca Band 11' 15" von Rupert Huber |
8 zentagezeit | alle Stimmen und Mikebeat ca. 4 h; von Rupert Huber Klanginstallation und Komposition vor Ort unter Verwendung der obigen Module |
Während der Live-Klanginstallation entstanden folgende Module
| |
9 Pianoloops | Norbert Math und Rupert Huber spielen sechs Klaviertöne in sechs verschiedenen klassischen türkischen Rhythmen |
10 Oboe | aufgeführt am 28. 12. 95, Artothek, gespielt von Alfred Hertel, Oboestimmen von Darb 1 (siehe Note 2) |
11 Selbstraum | erstmals präsentiert 28. 12. 95 (Live-Stimme: Emel Heinreich) nach einer Idee von Emel Heinreich und Rupert Huber Stimmen von Emel Heinreich, Emely Flint, Amadeus Kronheim, Akemi Takeya, Guillermo Horta und dem ScheibKronheimChor Städteaufnahmen von Rupert Huber nach der Aufführung wurde aus dem Selbstraum Emel Heinreich's ein zeitlich nur durch die Länge des Tonbands begrenztes Stimmsammelmodul (Staubsaugermodul) |
12 çember | Miles und Emily und Zenflute im Kreis (çember: von den alten Persern übernommener klassischer türkischer Rhythmus) von Huber/Kronheim |
During the exposition the existing modules (pieces, sketches, sound concepts) were introduced and a time frame was presented for the sound installation. | |
1 the lamb dream | miles&emily in the streets of new york 1'10"; by Rupert Huber (see note 1) |
2 ambient miles (theft) | Miles, Sam. Rupert approx. 6'; by Sam Auinger and Rupert Huber |
3 fuckdub | Tosca featuring Miles 4'; by R. Dorfmeister and R. Huber (is partially used in the form of beats eg modularly even - in the horizontal sense as well) |
4 Dr. Schröder | Rupert, Julia and TV 2'20"; by Julia Zdarsky and Rupert Huber |
5 Fool-Loop | Rupert, Julia and TV 2'20"; by Rupert Huber with the participation of Julia Zdarsky |
6 milesbeat | Miles, Itchni and The Harpchoir 2'32"; by Rupert Huber |
7 the postgirl | Itchni, Miles and the Tosca Band 11'15" by Rupert Huber |
8 zen-days-time | all voices and Mikebeat approx. 4hrs.; by Rupert Huber sound installation and composition on sight by using the above modules |
During the live sound installation, the following modules were created:
| |
9 Pianoloops | Norbert Math and Rupert Huber play six piano notes in six different classical Turkish rhythms. |
10 Oboe | performed on 12/ 28/95, Artothek, played by Alfred Hertel, Oboe voices from Darb 1 (see note 2) |
11 Self-Space | first presented 12/28/95 (live voice: Emel Heinreich) based on an idea by Emel Heinreich and Rupert Huber Voices of Emel Heinreich, Emely Flint, Amadeus Kronheim, Akemi Takeya, Guillermo Horta and the ScheibKronheimChoir city recordings by Rupert Huber after the performance Emel Heinreich`s "Self-Space" developed into a voice collecting module only limited in time by the length of the tape (vacuum cleaner module) |
12 çember | Miles and Emily and Zen flute in the circle (cember: classical Turkish rhythm adopted from the ancient Persians) by Huber/Kronheim |